2017-2018 навчальний рік
Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2017-18 навчальному році, підготовлені спільно Національною академією педагогічних наук та Інститутом модернізації змісту освіти
Критерії оцінювання
Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи (внесені вчителями, батьками та науковцями під час відкритого обговорення на платформі EdEra, затверджені рішенням Колегії МОН від 4 серпня 2016 р., оприлюднені на сайті МОН 11 серпня 2016 р.)
Оновлені програми для початкової школи, які затверджено Наказом МОН після публічного обговорення на платформі EdEra. Щоб полегшити впровадження оновлених програм, EdEra спільно з МОН підготувала поради для вчителів, методичні рекомендації, збирає додаткові навчальні матеріали, які розміщені у вільному доступі.
2016- 2017 навчальний рік
КЗ ЛОР «Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека» надсилає матеріали до відзначення Дня Соборності України. Переглянути
Можна скористуватись матеріалами, запропонованими на сайті Шкільне життя та Інституту національної пам'яті
Щодо вшанування жертв трагедії Бабиного Яру
На виконнання плану заходів y зв’язку з 75-ми роковинами трагедії Бабиного Яру, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України 30.12.2015 №1419-р, 29-30 вересня у школі будуть проведені «Уроки пам’яті трагедії Бабиного Яру та «бабиних ярів» України».
При їх підготовці і проведенні можна скористатись методичними рекомендаціями.
У загальноосвітніх навчальних закладах з 2016-17 навчального року упровадять програму виховної роботи з питань протидії торгівлі дітьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція", розроблену на виконання Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 111.
Як повідомляє МОН, виховна робота з питань протидії торгівлі дітьми сприятиме розвитку навичок відповідальної та безпечної поведінки, умінню приймати рішення у різноманітних складних життєвих ситуаціях. Очікується, що завдяки якісній реалізації програми зросте рівень поінформованості серед школярів та їхніх батьків щодо проблеми торгівлі людьми.
Програма розрахована для провадження виховної роботи серед учнів 7-11-х класів. Для її втілення розроблено відповідні посібники.
Джерело: http://www.pedrada.com.ua/news/3856-u-navchalnih-zakladah-provaditimut-vihovnu-robotu-na-zapobgannya-torgvl-dtmi
Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році
2015-2016 навчальний рік
Про організацію виховної роботи у школі
Інститут модернізації змісту освіти (http://www.imzo.gov.ua/ ) надсилає для практичного використання методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році
2015-2016 навчальний рік
Відзначення Дня пам’яті і примирення
На виконання Указу Президента України “Про відзначення у 2016 році Дня пам’яті та примирення і 71-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні” від 08.04.2016 року № 130, з метою гідного вшанування подвигу українського народу в Другій світовій війні, його вагомого внеску в перемогу антигітлерівської коаліції; засвідчення поваги до всіх борців проти нацизму; увічнення пам’яті про загиблих воїнів, жертв війни, воєнних злочинів, депортацій та злочинів проти людяності, відповідно до Закону України “Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років” у школі будуть проведені виховні заходи та тематичні уроки.
Відзначення Дня пам’яті і примирення
На виконання Указу Президента України “Про відзначення у 2016 році Дня пам’яті та примирення і 71-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні” від 08.04.2016 року № 130, з метою гідного вшанування подвигу українського народу в Другій світовій війні, його вагомого внеску в перемогу антигітлерівської коаліції; засвідчення поваги до всіх борців проти нацизму; увічнення пам’яті про загиблих воїнів, жертв війни, воєнних злочинів, депортацій та злочинів проти людяності, відповідно до Закону України “Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років” у школі будуть проведені виховні заходи та тематичні уроки.
Методичні рекомендації і довідкові матеріали розміщені тут.
Протягом 04-08 квітня 2016 року у школі проводитиметься Тиждень попередження дитячого травматизму
Під дитячим травматизмом слід розуміти сукупність раптово виниклих ушкоджень серед дітей різного віку. Травми серед дітей, на жаль, зустрічаються досить часто і мають багато особливостей.
Заходи, які ми запланували провести, мають на меті вироблення правильних дій, правил та навичок безпечної поведінки дітей та дорослих у випадку виникнення надзвичайних ситуацій та профілактики дитячого травматизму ( побутового та шкільного).
Про методичний посібник «Навчіть дитину захищатися»
Департамент освіти і науки Львівської ОДА надсилає до відома лист МОНУ від 16.02.2016 р. №1/9-81 щодо методичного посібника «Навчіть дитину захищатися» з питань попередження насильства над дітьми, який розміщений у вільному доступі на сайті Міністерства освіти і науки України.
Посібник був схвалений для використання науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки ( протокол № 4 від 14 грудня 2015 року) і розроблений для фахівців, які працюють з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку з питань попередження насильства над дітьми.
Матеріали розміщені у вільному доступі на сайті Міністерства в розділі «Позашкільна освіта, виховна робота, корисна інформація» за посиланням: Навчіть дитину захищатися
Методичні рекомендації і довідкові матеріали розміщені тут.
Протягом 04-08 квітня 2016 року у школі проводитиметься Тиждень попередження дитячого травматизму
Під дитячим травматизмом слід розуміти сукупність раптово виниклих ушкоджень серед дітей різного віку. Травми серед дітей, на жаль, зустрічаються досить часто і мають багато особливостей.
Заходи, які ми запланували провести, мають на меті вироблення правильних дій, правил та навичок безпечної поведінки дітей та дорослих у випадку виникнення надзвичайних ситуацій та профілактики дитячого травматизму ( побутового та шкільного).
Про методичний посібник «Навчіть дитину захищатися»
Департамент освіти і науки Львівської ОДА надсилає до відома лист МОНУ від 16.02.2016 р. №1/9-81 щодо методичного посібника «Навчіть дитину захищатися» з питань попередження насильства над дітьми, який розміщений у вільному доступі на сайті Міністерства освіти і науки України. Посібник був схвалений для використання науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки ( протокол № 4 від 14 грудня 2015 року) і розроблений для фахівців, які працюють з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку з питань попередження насильства над дітьми.
Матеріали розміщені у вільному доступі на сайті Міністерства в розділі «Позашкільна освіта, виховна робота, корисна інформація» за посиланням: Навчіть дитину захищатися
Збірник диктантів для проведення ДПА у 9-му класі
З метою методичної допомоги навчальним закладам Освіта.ua разом з провідними вітчизняними фахівцями презентує безкоштовний збірник диктантів, що стане у нагоді учителям української мови при підготовці та проведенні державної підсумкової атестації в 9-му класі.
У добірці запропоновано 100 текстів диктантів, що охоплюють усі теми чинної програми з української мови в 5–9 класах.
МОН рекомендує школам відзначити День Соборності
Міністерство освіти і науки рекомендує школам провести урок "Єднання заради Незалежності" або інші тематичні заходи, присвячені Дню Соборності України, що відзначатиметься в Україні 22 січня. Про це йдеться у відповідному листі відомства.
Заходи з відзначення Дня Соборності можуть бути проведені у період з 18 до 22 січня. Також міністерством надані методичні рекомендації, розроблені Українським інститутом національної пам’яті, що можуть використовуватись в ході організації та проведення уроку.
Метою проведення уроку "Єднання заради Незалежності" є донесення до вчителів та учнів ідеї соборності, єдності та суверенності держави, поглиблення знань учнів про події Української революції 1917 – 1921 років, сприяння формуванню та розвитку громадянської та національної самосвідомості учнів.
Міністерство освіти і науки рекомендує школам провести урок "Єднання заради Незалежності" або інші тематичні заходи, присвячені Дню Соборності України, що відзначатиметься в Україні 22 січня. Про це йдеться у відповідному листі відомства.
Заходи з відзначення Дня Соборності можуть бути проведені у період з 18 до 22 січня. Також міністерством надані методичні рекомендації, розроблені Українським інститутом національної пам’яті, що можуть використовуватись в ході організації та проведення уроку.
Метою проведення уроку "Єднання заради Незалежності" є донесення до вчителів та учнів ідеї соборності, єдності та суверенності держави, поглиблення знань учнів про події Української революції 1917 – 1921 років, сприяння формуванню та розвитку громадянської та національної самосвідомості учнів.
Календар знаменних дат 2016
Вихідні дні 2016 року
Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням від 11.11.2015 № 1155-р рекомендував графік перенесення робочих днів у 2016 році з урахуванням встановлених законом святкових і неробочих днів в Україні.
Текст розпорядження Кабміну, який традиційно розроблявся Мінсоцполітики, нещодавно оприлюднений на "Урядовому порталі".
Згідно із законом подібні перенесення робляться «з метою створення сприятливих умов для використання святкових та неробочих днів, а також раціонального використання робочого часу».
За загальним правилом, враховуючи положення статті 73 Кодексу законів про працю України, у 2016 році на підприємствах, в установах, організаціях робота не проводитиметься у такі святкові дні і дні релігійних свят:
1 січня - Новий рік (п’ятниця);7 січня - Різдво Христове (четвер);8 березня - Міжнародний жіночий день (вівторок);1 травня - Пасха (неділя);1 і 2 травня - День міжнародної солідарності трудящих (неділя, понеділок);9 травня - День Перемоги (понеділок);19 червня - Трійця (неділя);28 червня - День Конституції України (вівторок);24 серпня - День незалежності України (середа);14 жовтня - День захисника України (п’ятниця).
http://zib.com.ua/ua/118507-vihidni_dni_-_2016_kabmin_nazvav_svyatkovi_ta_vihidni_dni.html
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Відео "Голодомор та повстання проти комуністів" можна подивитись тут:https://www.youtube.com/watch?v=_U-HVTelaKE
Які підручники використовувати у 4-х та 7-х класах
Раніше Міністерством освіти і науки були затверджені нові навчальні програми для 4 класу, а також оприлюднено для громадського обговорення проект розвантажених навчальних програм для учнів 1-3 класів.
Автори документу наголошують, що проект Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років – відкритий документ, призначений для вільної дискусії за участю всіх зацікавлених осіб та інституцій. Це не директива, а запрошення до обговорення.
Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.
При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:
1. Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.
4. Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.
5. Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
6. Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
7. Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.
8. Будьте привітними.
9. Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
10. Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.
Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.
Всеукраїнський тиждень права
Кабінетом Міністрів України оприлюднено План заходів з проведення у 2015 році Всеукраїнського тижня права, який затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 871-р, що відбудеться з 7 по 12 грудня.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до вшанування у загальноосвітніх навчальних закладах загиблих
від Голодомору 1932 – 1933 років (до Дня пам’яті жертв Голодомору)
28 листопада 2015 року відповідно до указу президента в усіх населених пунктах України відбудуться заходи до Дня пам’яті жертв голодоморів.
Міністерство освіти і науки рекомендує провести в навчальних закладах тематичні заходи, присвячені відзначенню 150-річчя з дня народження митрополита Української Греко-Католицької церкви Андрея Шептицького.
Міністерством також надано методичні рекомендації Українського інституту національної пам’яті, за якими навчальні заклади мають вшанувати роль митрополита у становленні української державності та консолідації духовності українства.
Перейти за посиланням
Які підручники використовувати у 4-х та 7-х класах
У разі, якщо з фінансових причин нові підручники не будуть доставлені школам до початку нового 2015-16 навчального року, Міносвіти пропонує в навчально-виховному процесі використовувати підручники та матеріали інших років.
Про це йдеться у методичних рекомендаціях надісланих Міністерством освіти і науки України до загальноосвітніх навчальних закладів.
Рекомендації стосуються використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах при вивченні предметів інваріантної складової навчального плану у 4-х та 7-х класах 2015/2016 навчального року.
Зокрема до листа додаються рекомендації щодо вивчення української мови, біології, фізики,географії, хімії, інформатики, іноземних мов, історії України, математики, мов та літератур національних меншин, трудового навчання, всесвітньої історії та зарубіжної літератури у 7-х класах.
Про це йдеться у методичних рекомендаціях надісланих Міністерством освіти і науки України до загальноосвітніх навчальних закладів.
Рекомендації стосуються використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах при вивченні предметів інваріантної складової навчального плану у 4-х та 7-х класах 2015/2016 навчального року.
Зокрема до листа додаються рекомендації щодо вивчення української мови, біології, фізики,географії, хімії, інформатики, іноземних мов, історії України, математики, мов та літератур національних меншин, трудового навчання, всесвітньої історії та зарубіжної літератури у 7-х класах.
Також, у рекомендаціях наголошується, що у 2015/2016 навчальному році початкова школа повністю переходить на нові навчальні програми, відповідно четвертокласники продовжують навчання і за новими предметами, такими як: «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика». Рекомендації щодо використання навчальної літератури у початкових класах ви можете завантажити за наступним посиланням.
На допомогу класним керівникам
Інститутом проблем виховання НАПН України розроблено й упорядковано методичні матеріали на допомогу вчителям у проведенні Першого уроку у 2015/2016 навчальному році.
Методичні матеріали розроблені відповідно до листа МОН України 1/9-354 від 24.07.2015 р.«Про тематику Першого уроку в 2015/2016 навчальному році».
Матеріали містять орієнтовні конспекти уроків для учнів початкової, основної та старшої школ; орієнтовну тематику уроку, що відповідає принципам Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді; цитати та висловлювання відомих людей щодо патріотизму; інші додаткові матеріали, які вчителі можуть використати на уроці.
Запропоновані матеріали стануть у нагоді вчителям при проведенні Першого уроку у 2015/2016 навчальному році.
Молодша школа:
Інститутом проблем виховання НАПН України розроблено й упорядковано методичні матеріали на допомогу вчителям у проведенні Першого уроку у 2015/2016 навчальному році.
Методичні матеріали розроблені відповідно до листа МОН України 1/9-354 від 24.07.2015 р.«Про тематику Першого уроку в 2015/2016 навчальному році».
Матеріали містять орієнтовні конспекти уроків для учнів початкової, основної та старшої школ; орієнтовну тематику уроку, що відповідає принципам Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді; цитати та висловлювання відомих людей щодо патріотизму; інші додаткові матеріали, які вчителі можуть використати на уроці.
Запропоновані матеріали стануть у нагоді вчителям при проведенні Першого уроку у 2015/2016 навчальному році.
Молодша школа:
Вшанування 71-ї річниці депортації кримськотатарського народу
18 травня 2015 року
виповнюється 71 рік депортації кримськотатарського народу. На виконання Плану
заходів щодо вшанування 71-ї річниці депортації кримськотатарського народу, затвердженого Кабінетом
Міністрів України, з метою збереження історичної пам'яті, громадянського
виховання, національного примирення Міністерство
освіти і науки України рекомендує провести в
навчальних закладах України єдиний урок пам’яті, присвячений вшануванню початку
депортації кримських татар та представників інших народів з території Криму.
Методичні рекомендації, розроблені Українським інститутом національної пам’яті, можна знайти:
28
квітня – Всесвітній день охорони праці
За ініціативою Міжнародної організації праці
(МОП) для привернення уваги світової спільноти до питань охорони праці та
смертності працівників на робочому місці щорічно, починаючи з 2002 року, понад
100 країн світу 28 квітня відзначають Всесвітній день охорони праці.
Вшанування 71-ї річниці депортації кримськотатарського народу
18 травня 2015 року
виповнюється 71 рік депортації кримськотатарського народу. На виконання Плану
заходів щодо вшанування 71-ї річниці депортації кримськотатарського народу, затвердженого Кабінетом
Міністрів України, з метою збереження історичної пам'яті, громадянського
виховання, національного примирення Міністерство
освіти і науки України рекомендує провести в
навчальних закладах України єдиний урок пам’яті, присвячений вшануванню початку
депортації кримських татар та представників інших народів з території Криму.
Методичні рекомендації, розроблені Українським інститутом національної пам’яті, можна знайти:
28 квітня – Всесвітній день охорони праці
https://docs.google.com/document/d/1CtzvM_wMfnbBRbeLEl-nTwsu7nSKqKCEXNkts9Rq88s/edit?usp=sharing
ІНСТРУКЦІЯз безпеки життєдіяльності учнів у приміщенні та на території навчального закладу під час навчально-виховного процесу
Розгляд проектів навчальних програм
Міністерством освіти і науки продовжено термін розгляду проектів навчальних програм для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. За повідомленням прес-служби МОН, розгляд пропозицій та зауважень триватиме до 6 травня.
Раніше Міністерством освіти і науки були затверджені нові навчальні програми для 4 класу, а також оприлюднено для громадського обговорення проект розвантажених навчальних програм для учнів 1-3 класів.
Ознайомитись з оновленими програмами для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів можна на сайті МОН за таким посиланням
.ld.mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1421144886/1428333274/
У МОН розробили навчальну програму "Захист Вітчизни"
З проектом програми можна ознайомитись:
МОН запропонувало на обговорення громадськості проект Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років
На офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки для громадського обговорення розміщено Проект Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років.Автори документу наголошують, що проект Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років – відкритий документ, призначений для вільної дискусії за участю всіх зацікавлених осіб та інституцій. Це не директива, а запрошення до обговорення.
Після громадського обговорення й доопрацювання проекту експертною групою Концепція має стати основою для Дорожньої карти освітньої реформи.
Ця Дорожня карта становитиме детальний план реалізації основних положень Концепції – з чітко визначеними індикаторами, описом очікуваних результатів, аналізом ризиків, підрахунками часових і фінансових витрат.
Пропозиції, зауваження та відгуки пропонується надсилати на електронну адресу: yz@mon.gov.ua
Рекомендації вчителям щодо підтримки дисципліни в класі
Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і дітьми.Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.
При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:
1. Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.
4. Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.
5. Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
6. Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
7. Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.
8. Будьте привітними.
9. Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
10. Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.
Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар